Ekonomi

Akiş GYO 2023 Yılı İlk Yarı Finansal Sonuçlarını Açıkladı

Akkök Holding’in stratejik iş alanları arasında yer alan gayrimenkul sektöründe faaliyet gösteren Akiş GYO, 2023 yılı ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın ilk yarısında 2,3 milyar TL net kâr elde eden şirketin cirosu aynı dönemde yüzde 93 artışla 683 milyon TL’ye ulaştı.

Akiş GYO, 2023 ilk yarıyıl finansal sonuçlarını açıkladı. Perakende segmentindeki hareketliliğin AVM’lerde kira gelirlerine yansımasıyla birlikte şirket, yılın ilk altı ayında cirosunu yüzde 93, faaliyetleri yüzde 45 oranında Yılın ilk çeyreğinde 107 milyon lira olan net kâr, yatırım amaçlı gayrimenkullerin dönem ortası değerleme artışlarıyla altı aylık dönemde 2 milyar 260 milyon liraya yükseldi. Yüzde 100’ü kendisine ait olan ve %99’a varan yüksek doluluk oranlarıyla öne çıkan Akbatı ve Akasya alışveriş merkezlerinde güçlü operasyonel performansa katkı sağlamaktadır.

“AVM’lerde metrekare ciro arttı”

Akiş GYO Genel Müdürü Levent Çanakçılı, her geçen gün hızlanan ziyaretçi sayısının şirket performansına olumlu katkı sağladığını belirterek, “2023 yılının ilk yarısını başarıyla tamamladık. Mevcut ekonomik konjonktürde perakende kısmındaki ivmeyi destekleyen tüketim iştahının, Bölgelerimizde metrekare ciro oranlarında yıllık yüzde 119 artış gözlenirken, AVM’lerde kira gelirlerimiz yüzde 98 arttı. yıllık bazda konsolide ciromuz yüzde 93 artışla 2023’ün ilk yarısında 683 milyon TL’ye ulaştı. Yatırım amaçlı gayrimenkuller” dedi.

“Sürdürülebilirlik ve inovasyon odaklı projelerimiz olumlu katkı sağladı”

Ana iş kolları olan ticari gayrimenkulde kiracıları da içine alan perakende segmentindeki hareketliliğin, şirketin güçlü kurumsal yapısıyla birleştiğine işaret eden Genel Müdür Çanakçılı, yılın ilk yarısını başarıyla tamamladıklarına dikkat çekti. AVM’lerde vizyoner bir bakış açısıyla küresel trendleri dikkate alarak finansal, operasyonel ve sürdürülebilirlik açısından. Farklılaştırma çabalarını uygulamaya devam ettiklerini kaydetti. Alışveriş merkezlerinin cazibe ve deneyim merkezi olmasının yanı sıra doluluk oranlarının çok yüksek olmasının hem kiracılardan hem de ziyaretçilerden olumlu geri dönüşler aldığını söyleyen Çanakçılı, “Şirketimizin son 2-3 yıldır ana odağı borçluluğu azaltmak ve açık pozisyon, sürdürülebilirlik ve yenilikçilik odağıyla sektöre öncülük etmeye devam etmek Bu kapsamda yılın ilk yarısında yaklaşık 182 milyon TL’lik varlık satışının yanı sıra sürdürülebilirlik raporlaması çerçevemizi genişlettik ve yenilikçi projelere imza attık. 2023 yılında da ana stratejimizden sapmadan ziyaretçilerimize deneyim odaklı konseptlerle dokunmaya devam edeceğiz.” – İSTANBUL

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu